Projekt Šalinou na Kampus je ve třetí třetině

  • 25. října 2021,
  • 10:08,
  • Brno,
  • Jana Holubová

Reklama

Do třetí třetiny stavebních prací vstoupil projekt Šalinou na Kampus. Během dvou let od poklepání základního kamene se podařilo vyhloubit nejdelší tunel pro tramvaje v České republice dlouhý 619 metrů. Portály tunelu se nacházejí v ulici Osová a v ulici Netroufalky.

“Směrem dolů k Osové je ta ražená část tunelu a směrem na Netroufalky je ta část, která se dělala v otevřeném výkopu. Tyto konstrukce jsou hotové, v té hrubé stavbě, a budou pokračovat ve vystrojování kolejemi, případně kabelovými trasami a chodníkem, který slouží k obsluze a údržbě toho tunelu,” uvedl Vilém Huryta, výrobní ředitel firmy Firesta.

S letošním létem skončila největší část dopravních omezení spojených se stavbou tunelu. Pokračuje uzavření ulice Okrouhlá, částečné uzavření parkoviště Vltavská a prozatím zůstává zavřené Mikuláškovo náměstí. Obyvatelům Starého Lískovce za jejich trpělivost během náročné stavby vyjádřili vděk jak zástupci Dopravního podniku, tak města Brna. To nejhorší budou mít podle všeho brzy za sebou.

“V letošním roce se dokončí ty práce na povrchu a v příštím roce už budeme z větší míry pracovat uvnitř tunelu, kde se budou pokládat koleje a celá trať se bude postupně oživovat. To znamená, že v příštím roce už by se místním obyvatelům mělo výrazně ulehčit,” doplnila Hana Tomaštíková, tisková mluvčí DPMB.

Součástí projektu je i apel na estetiku a přírodní prvky. Na povrchu je v plánu výsadba zeleně a zastávka, která pravděpodobně ponese název Nová Jihlavská, má už teď připravenou konstrukci pro prosklené zastřešení. Šalinou na Kampus se budou moci první cestující projet na konci roku 2022 a to dokonce v nové obousměrné tramvaji Škoda ForCity 34, kterých by mělo případně do vozového parku Dopravního podniku přibýt celkem 40 ks.

"Ten kontrakt na 40 tramvají, který máme, představuje částku 2,4 miliardy a v téhleté chvíli, i s ohledem na energie a další, jsme rozpačití, zda-li se nám podaří zajistit financování,” řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Rozpačitost provázela i samotnou stavbu tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu, kterou komplikovala jak covidová situace, tak uzavírky i změny počasí, takže chvílemi nebylo jisté, zda bude vše hotovo včas.

“Podařilo se nám opravdu logisticky a operativou to seskládat tak, že jsme třeba některý místa jakoby dohnali. Já bych si přál, abychom byli třeba ještě dříve, teď. Ale pořád ten cílový termín pevně držíme,” řekl Vilém Huryta, výrobní ředitel firmy Firesta.

“Na začátku se to zdálo nemožné, ten proces žlutého FIDICU, kdy vlastně ta stavba mohla začít až poté, co získáme stavební povolení, tak to byla velká výzva. Ale v téhle chvíli, když tady stojíme s dvouletým odstupem, tak věřím, že stavbu podaří dokončit v termínu, to znamená do konce příštího roku a jsem spokojen velmi,” uzavřel generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Realizaci projektu v hodnotě 1,4 miliardy umožnila kromě jiného dotace z Evropských dotačních fondů ve výši 1, 2 miliardy. Město Brno a Dopravní podnik tedy přispěly částkou 200 milionů. Tyto peníze zajistí, že se cestující budou moci dostat z Hlavního nádraží na konečnou během pouhých patnácti minut.




JARA stavební společnost, s.r.o. Vyškov
Vyškov
od 30 000 Kč/měsíc

Detail

OPTIMIA facility s.r.o. - Vracov
Vracov
od 130 Kč/hod.

Detail

Bartoň a Partner s.r.o. - Brno, Jihomoravský kraj
Brno
od 7 000 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu