V Brně se připravuje studie pro podzemní dráhu

  • 13. srpna 2019,
  • 16:09,
  • Brno,
  • Jakub Sabol

Pražské metro zná každý. Podzemní dráha v hlavním městě začala jezdit už v 70. letech. Podobný projekt by mohl vzniknout i na jihu Moravy. Brno je však s přípravami teprve na začátku.

Reklama

Pražské metro zná každý. Podzemní dráha v hlavním městě začala jezdit už v 70. letech. Podobný projekt by mohl vzniknout i na jihu Moravy. Brno je však s přípravami teprve na začátku.

Přijet z Tišnova do centra Brna výrazně rychleji. Vedení města se zaměřilo na budoucí realizaci takzvaného severojižního kolejového diametru. Nová dráha by měla spojit okresní města právě s Brnem. Město už začalo s přípravami. 

,,V současné době je to pod městem Brnem, respektive Kanceláří architekta města. Ta má už finalizováno zadání. Nyní budeme čekat zhruba měsíc na zprávu železniční dopravní cesty. Jakmile budeme mít hotové toto zadání, bude spuštěno výběrové řízení na zpracovatele této studie proveditelnosti,” popisuje aktuální situaci radní pro územní plánování Filip Chvátal.

 Žádost o státní dotaci na peníze potřebné pro studii byla schválena radou města. Studie ukáže, jestli má smysl na projektu pracovat a zda jej lze financovat z evropských zdrojů. Brnu také napoví, jak by diametr mohl vypadat. 

,,Jsou tam tři módy. První je vlastní i metro, což byl požadavek ministerstva dopravy, dále regionální železnice a tramvaj. V minulosti byl mnohokrát prověřován i tento tramvajový diametr, to znamená, že to není žádné překvapení," přibližuje možnosti Chvátal. 

Za nejvýhodnější pro celou dopravu v regionu radní v tuto chvíli považují železnici. Chtějí však počkat na výsledky studie: ,,Pokud by se prokázalo že nejvýhodnější je mód regionální železnice a dohodli bychom se s ministerstvem dopravy, následovala by projektová příprava, která zhruba zabere dva roky.V nejoptimističtější variantě bychom mohli za čtyři roky kopat," zadoufal za celou radnici Filip Chvátal. 

Železnice by v budoucnu procházela novým hlavním nádražím. Například při cestě severním směrem by příměstský vlak zastavoval na několika důležitých zastávkách jako například na Moravském náměstí, Šumavské ulici nebo v areálu VUT. V středu města by soupravy navíc uháněly pod zemským povrchem. 




MACH DRŮBEŽ a.s. - Moravany u Brna
Moravany
od 25 000 do 30 000 Kč/měsíc

Detail

Kámen PLUS s.r.o. kamenolom
Luleč
od 25 000 do 35 000 Kč/měsíc

Detail

AGEN-CE, s.r.o. - Nové Hvězdlice
Hvězdlice
od 18 000 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu