Brno pracuje na vodáckém areálu
- 30. srpna 2019,
- 18:31,
- Brno,
- Jakub Sabol
V České republice najdeme necelou desítku umělých vodních kanálů. Na jihu Moravy ovšem chybí a místní nadšenci tak musí za dobrými podmínkami cestovat. Město nyní oprášilo myšlenku vybudování vodáckého areálu.
Nevyužité vodárenské nádrže v brněnských Pisárkách mohou být v budoucnu nahrazeny novým sportovištěm. Magistrát města Brna opět přišel s možnostmi vybudování moderního areálu s umělým kanálem. ,,Kromě toho, že se tam bude jezdit klasická divoká voda, tak tam vzniknou i takzvané hrázky, takže areál bude sloužit i dětem pod deset let," prozradil radní Jaroslav Suchý.
V lokalitě vyrostou přírodní tribuny a budova s potřebným zázemím. Návštěvníci tu zaparkují na rozsáhlém parkovišti. Předseda Jiří Havel z brněnského vodáckého oddílu se na areál těší. ,,Velice bychom uvítali, kdyby konečně po čtyřiceti letech úporných bojů o kanál v Brně podařilo dotlačit myšlenku do cíle. Že by se v Pisárkách na Kamenomlýnské ten kanál dotlačil do konce," sděluje nadšeně.
Většina vodních kanálů je soustředěna v okolí hlavního města nebo například v Opavě, vodáci z jihu Moravy se tak stahují k Brněnské přehradě. Patricia Camia se sportu věnuje celý život. Přestože žije v zahraničí, léto tráví v Brně, kde se hned několikrát týdně spouští na vodní hladinu.
,,Přehrada se mi samozřejmě líbí. Je to ideální vodní tok pro mě osobně i pro další vodáky k vyzkoušení. Je to ale málo. Máme sice nějaké řeky. Když fouká vítr, tak jsou i trochu vlny. Je to fajn prostředí, ale chtělo by to trochu víc," říká smířlivě.
Jiří Havel doplňuje: ,,Všichni víme, že sucho pokračuje. A pokračuje i pro vodáky, takže podmínky s v posledních letech a desetiletích výrazně zhoršily. Nejčastějším způsobem je návštěva zahraničí, takže naši vodáci jezdí především do rakouských nebo německých Alp".
Půlkilometrový úsek má podle radního hotovou studii. V areálu by v budoucnu rád uspořádal mezinárodní soutěže a vytvořil vodácké centrum mládeže. Musí však počkat na stavební povolení pro část Velkého městského okruhu, aby na sebe obě stavby mohly navázat. Vedení Brna odhaduje, že celá záležitost vyjde na 350 milionů korun.