Školní třídy po prázdninách znovu ožily

  • 2. září 2019,
  • 18:25,
  • Brno,
  • Jana Holubová

Tisíce žáků se po dvou měsících vrátily do školních lavic. Na začátek školního roku se připravovali jak ostřílení školáci, tak zvědaví žáci prvních tříd. Pro první den si některé školy připravily i speciální program.

Reklama

Po letních prázdninách se vrátily do tříd brněnských škol tisíce dětí. Pro některé bylo 2. září 2019 úplně prvním dnem v jejich životě. A tak přicházeli do svých škol s nadšením i zvědavostí. Zeptali jsme se jich, na co se do školy nejvíce těší.

A těší se nejenom děti, ale i jejich rodiče. Ať už na to, že nebudou muset přemýšlet, kam poslat děti, když potřebují do práce, a nebo na to, že bude jejich potomek přicházet domů se spoustou nových zážitků.

Některé školy prošly během léta rekonstrukcí a nabízejí tak dětem nové prostory a nově vybavené třídy. Potřeba zvyšovat kapacity jde ruku v ruce s navyšováním počtu prvňáčků. Některé školy letos dokonce otevřely více prvních tříd.

"Proti loňskému roku jsme nabrali o jednu třídu navíc, tudíž máme ne dvě, ale tři první třídy, tudíž nějakých nových 70 žáků asi," uvedl Patrik Janošec, učitel, ZŠ a MŠ Husova Brno.

"Pokud otevíráme tři první třídy, což se letos podařilo, tak se snažíme držet ten počet prvňáčků kolem dvaceti. Neboli celkově ten počet je stejný jako v uplynulých letech, ale rozdělením do třech prvních tříd získáváme tu výhodu, pro děti i pro rodiče i pro učitelky," uvedl Libor Tománek, ředitel, ZŠ a MŠ Brno, Antonínská.

Ti, co se po prázdninách do školy vracejí, přicházejí nejen s očekáváním, ale také se spoustou zážitků, o které se chtějí se spolužáky i učiteli podělit.

V Brně nastoupilo do šestašedesáti základních škol přes 3000 prvňáčků. Přesné počty budou známy až koncem září.




BONAGRO, a.s. - Jiříkovice
Jiříkovice
od 30 000 do 33 000 Kč/měsíc

Detail

MACH DRŮBEŽ a.s. - Moravany u Brna
Moravany
od 25 000 do 35 000 Kč/měsíc

Detail

BRYVECASTA s.r.o. - Bučovice
Bučovice
od 14 200 do 14 200 Kč/měsíc

Detail
Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu