Sociální sítě fungují jako platforma pro podnikání

  • 27. září 2019,
  • 16:22,
  • Brno,
  • Pavel Štěpánek

Sdílené auto, módní doplňky, IT technologie nebo gastronomie. Zmíněné obory mají společné to, že v rámci svého podnikání využívají majitelé menších a středních firem jako jeden z hlavních komunikačních kanálu sociální sítě.

Stáhnout video
Reklama

Sociální sítě a jejich používání už dávno nejsou doménou úzké části převážně mladé populace. Jejich masivní popularitu stále častěji využívají nejen začínající a nejen drobní a střední podnikatelé. Výhodou je, že na marketing zde nejsou potřeba žádné velké investice.

“V okamžiku, kdy jsme začali vyrábět, tak to byl jeden stůl,moje sestra u šicího stroje a čekali jsme, že buď budeme prodávat pár kusů a nebo, když to nějakým způsobem zviditelníme a ukážeme, tak samozřejmě budeme prodávat víc.a vlastně s tím, že jsme začínali před loňskými vánocemi, tak dnes už posíláme stovky motýlků do celé Evropy,” uvedl Roman Blahynka, zakladatel firmy.

Relativní dostupnost možnosti podnikání díky sociálním sítím a vůbec virtuálnímu prostoru je nejspíš také důvodem zvyšujícího se počtu žen mezi nově vznikajícími podnikatelskými subjekty.

“Dokonce existují statistiky, že u nás začíná začíná podnikat strašně moc žen, v Evropské Unii snad největší procento. A je to právě díky tomu, že lze začít z domu, z počítače a při tom být třeba na mateřské. Ulehčuje vám to tu práci z domova,” sdělila Monika Ptáčníková, spoluzakladatelka Czechitas.

Drobní a střední podnikatelé však nemusí spoléhat pouze na sebe.

“My podporujeme malé a střední podnikatele v každé fázi rozvoje podnikání. Od úplně začínajících podnikatelů, start upů, přes malé a střední podniky, až po investory, kteří k nám přicházejí ze zahraničí. Konzultujeme jejich rozvojové programy, plány, a pomáháme jim například při exportu, při realizaci vědy a výzkumu, propojujeme je s partnery z akademické sféry a podobně,” popsala Hana Šindelková, ředitelka regionální kanceláře, CzechInvest.

U mladých podnikatelů je často motivací, kromě čistě ekonomické prosperity, také nějaká přidaná hodnota, často ve formě například ekologického hlediska.

“Naší důležitou motivací, krom toho umožnit lidem cestování autem, i když žádné nevlastní, je i to, že uděláme ten prostor ve městech pro lidi a zároveň ty lidi můžou jezdit ekologičtějším a novějším autem, než kdyby měli vlastní,” vysvětlil Pavel Pančocha, provozující sdílená auta

Velikou výhodou využití sociálních sítí při podnikání je možnost oslovení obrovské skupiny lidí v krátkém časovém úseku za velmi nízkých nákladů.

“Jediná alternativa, pokud by se dalo mluvit, třeba o nějakých tištěných reklamách, v rádiu, v televizi, tak samozřejmě, tam jsou vysoké počáteční náklady, malá firma si to nemůže dovolit zpracovat takovou reklamu,” doplnil Roman Blahynka, zakladatel firmy.

Oproti tomu vytvořit post na sociálních sítích, sdílet jej pak buď veřejně, nebo s určitou skupinou lidí, je časově nenáročné a dnes už to dokáže v podstatě každý sám. A pokud to někdo nezvládá, opět je tu onen virtuální prostor, kde najdeme návod už téměř na všechno.







Agentura hospodaření s nemovitým majetkem - Provozní středisko 0624 Vyškov
Vyškov
od 20 000 do 30 000 Kč/měsíc

Detail

MACH DRŮBEŽ a.s. - Moravany u Brna
Moravany
od 25 000 do 30 000 Kč/měsíc

Detail

Dnešní premiéry

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu