Budoucnost Moto GP v Brně není jen o penězích
- 1. října 2019,
- 17:55,
- Brno,
- Pavel Štěpánek
Brněnská Moto GP je největší motoristickou událostí roku u nás. Její existence se každoročně přetřásá společně s financováním. Pomoci by v budoucnu měla možnost umístit na okruhu reklamy pro české firmy.
Na letošní ročník šlo z veřejných financí přes 100 milionů
korun. V příštích letech by však mohl přibýt pořadatelům
nový zdroj příjmů – v Brně by mohly být i české reklamy.
“Do situace ohledně budoucnosti GP
ČR se velmi aktivně vložilo Ministerstvo pro místní rozvoj, což
samozřejmě vnímáme velmi pozitivně, protože jakákoliv další
cesta financování budoucích ročníků GP ČR je správná a měli
bychom se zaměřit na všechny varianty, které jsou potencionálně
ve hře,” uvedl Petr Boháč, tiskový mluvčí, Automotodrom Brno.
Spolek pro GP by samozřejmě možnost
propagace domácích firem uvítal.
“Určitě ano, protože příjem z
reklam, pokud se podaří nějaké nasmlouvat, tak by byl výrazným
přispěním do rozpočtu MOTo GP,” řekla Markéta
Vaňková, primátorka, město Brno.
Zástupci Automotodromu Brno konání
Moto GP považují za věc prestiže.
“Náš názor na konání GP České
Republiky je dlouhodobě neměnný - to, že j ČR součástí
kalendáře MS silničních motocyklů je dobře, a to hned z
několika důvodů. Je to věc prestiže, je tady několik desetiletí
trvající tradice, je tady ohromný reklamní přínos, kdy závody
jsou vysílány do celého světa a je tu i nepopiratelný ekonomický
přínos, pro veřejnou sféru, pro stát, pro Českou Republiku,”
sdělil Petr Boháč, tiskový mluvčí, Automotodrom Brno.
Možnost reklamy pro české firmy však
má platit až od příštího smluvního období, netýká se to
tedy ročníku 2020. A město Brno i například akciové společnosti
s městskou spoluúčastí by možnost reklamy využili.
“V jisté omezené míře bychom
chtěli reklamu využít i příští rok, při konání příštího
ročníku, který ještě podléhá té stávající smlouvě.Ale
větší rozsah bychom plánovali pro případné konání MOTO GP v
tom následujícím pětiletém období, kde bychom v té smlouvě s
Dornou chtěli jasně nadefinovat, jaké možnosti v oblasti reklamy
máme,” vysvětlila Markéta
Vaňková, primátorka, město Brno.
Na Masarykově okruhu se samozřejmě
kromě Velké ceny koná i velká řada dalších závodů i testů a
dráha patří mezi závodními týmy k těm hojně vyhledávaným.
“Závodní dráha Automotodromu Brno
má jednu velkou výhodu: je to opravdu nesmírně kvalitní trať,
kterou si všichni cení pro její vlastnosti. Nicméně, pro nás je
GP srdeční záležitost a byli bychom neradi, kdyby z kalendáře
MS silničních motocyklů Česká Republika zmizela,” doplnil Petr
Boháč, tiskový mluvčí, Automotodrom Brno.
Že MOTO GP v Brně z mezinárodního kalendáře Mistrovství světa nezmizí v roce příštím ani v těch následujících, to je asi přání všech motoristických nadšenců u nás.