Plavební sezóna na přehradě byla ukončena

  • 1. listopadu 2019,
  • 16:15,
  • Brno,
  • Pavel Štěpánek

Na Brněnské přehradě skončila 73. plavební sezóna. Symbolicky ji završil poslední jízdní okruh a závěrečný ohňostroj. Zpět na vodní hladinu se plavidla vrátí v dubnu příštího roku.

Stáhnout video
Reklama

Poslední říjnové dny jsou každý rok posledním termínem, kdy se lze projet po Brněnské přehradě lodí Dopravního podniku. Plavební sezóna se po té slavnostně zakončí a a přehrada se symbolicky až do příštího jara uzamkne “zlatým klíčem.” Pro pracovníky Dopravního podniku však práce rozhodně nekončí.

“Nyní se budou svážet přístavní můstky, po té dojde k vytažení všech lodí na souš, tři z nich se umístí do hangáru, tři zůstanou na venku a bude na nich probíhat pravidelný servis,” uvedla Hana Tomaštíková, tisková mluvčí, Dopravní podnik města Brna.

Historie lodní dopravy na přehradě se začala psát už 5.května 1946.

“Tehdy se plulo jenom pod hrad Veveří a až následně se prodloužila plavební dráha až do Veverské Bítýšky, kde je nyní současný konec,” sdělil Martin Ecler, vedoucí lodní dopravy, DPMB.

Počasí v letošním roce docela přálo výletům na lodi po přehradě. To vyplývá i z hodnocení sezóny ze strany dopravního podniku:

“Letošní sezóna byla určitě úspěšná, přálo nám pěkné počasí a mohli jsme tedy přivítat spoustu návštěvníků. Například v loňském roce jsme měli trochu potíž se suchem a kvalitou vody. V druhé polovině sezóny jsme zajížděli jen k hradu Veveří. V letošní plavební sezóně jsme přepravili 245 tisíc cestujících, což je přibližně o deset tisíc víc, než v loňském roce,” upřesnila Hana Tomaštíková, tisková mluvčí, Dopravní podnik města Brna.

V historii lodní dopravy na přehradě se postupem času měnily jak typy lodí, tak i jejich počet.

“V ten první rok, v roce 1946 pluly jenom dvě lodě, následně se začaly přikupovat další. Potom se dokonce začaly dělat lodě přímo tady na přehradě. Nejvyšší počet byl sedm, nyní jich máme šest,” vysvětlil Martin Ecler, vedoucí lodní dopravy, DPMB.

Samozřejmě současné lodě na přehradě jsou už jiného typu, než byly ty původní. V příštím roce by se opět měla flotila Dopravního podniku rozrůst díky opravě lodi Dallas, která se původně jmenovala Moskva.

“Je to technická kulturní památka, která bude zcela v novém kabátě, takže na to se moc těšíme, že už nám bude po přehradě plout sedm lodí. A taky chystáme druhou novinku, tou bude nová zastávka Nová Osada. To je zatím pracovní název. Tato zastávka nahradí dvě stávající Sokolské koupaliště a Osada,” nastínila plány Hana Tomaštíková, tisková mluvčí, Dopravní podnik města Brna.

Šest, popřípadě sedm lodí a přepravených přes dvě stě čtyřicet cestujících, to chce určitě početný a sehraný tým. Zjišťovali jsme, kdo se tedy o lodě a jejich provoz stará.

“Čtyřicet lodníků, deset kapitánů a zázemí jsou čtyři kolegové na údržbě a já s kolegyní jako vedení lodní dopravy,” doplnil Martin Ecler, vedoucí lodní dopravy, DPMB.

Tento tým se na nás, výletníky či cestující, bude těšit zase v příštím roce v květnu, kdy se plavební sezóna bude zahajovat. A u toho samozřejmě my budeme také.




JARA stavební společnost, s.r.o. Vyškov
Vyškov
od 30 000 Kč/měsíc

Detail

AGEN-CE, s.r.o. Rostěnice
Rostěnice-Zvonovice
od 21 000 do 22 000 Kč/měsíc

Detail

Bartoň a Partner s.r.o. - Brno, Jihomoravský kraj
Brno
od 7 000 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu