Jihomoravští podnikatelé převzali ocenění
- 14. listopadu 2019,
- 17:03,
- Brno,
- Pavel Štěpánek
Sdružení českých spotřebitelů letos na začátku roku inovovalo svůj dlouholetý projekt Spokojený zákazník. Tuto cenu uděluje v jednotlivých krajích. V tom Jihomoravském nyní představitelé spolu se zástupci Kraje předali ocenění patnácti společnostem z širokého spektra oborů podnikání.
Pro drobné a střední podnikatele je proklamovaný “spokojený
zákazník” často tím nejdůležitějším faktorem pro fungování
společnosti.Programový ředitel Sdružení spotřebitelů nám
prozradil, jak se vlastně v jednotlivých krajích firmy pro ocenění
vybírají.
“Snažíme se dát dohromady typy,
aby to bylo rozprostřené v tom regionu, aby to byly různé typy
služeb a to kritérium je vpodstatě jednoduché - musí to být
služba nebo výrobky, se kterými jsou už tradičně, to znamená
ne nějaký nový hit, ale aby tam byla nějaká jistota, že
opakovaně jsou spotřebitelé s tou službou, s tím výrobkem
spokojeni,” sdělil Libor Dupal, předseda správní rady, SČS.
Za minulých osmnáct let bylo v
Jihomoravském Kraji oceněno celkem 200 subjektů. K nim přibyla
letos další patnáctka.
“Jihomoravské firmy jsou šikovné
firmy. My si jejich práce vážíme a je to ukázka toho dnešního
ocenění.že opravdu to spektrum těch poskytovaných služeb,
výrobků je široké,” popsal Petr Hýbler (ANO), náměstek
hejtmana, JMK.
Mezi oceněnými byli letos vinařství,
pekařství, podnikatelka se zdravou výživou, výrobce lahůdek,
ale také poskytovatel sociálních služeb pro seniory. Pro ředitele
tohoto zařízení je jakékoliv podobné ocenění velmi
povzbuzující.
“Staráme se o lidi nad 55 let, takže
je to strašně těsná vazba a jsme rádi, když nám prostě
kdokoliv projeví ne jenom sympatie, ale taky řekne: děláte tu
práci prostě dobře. Proto jsem rád i za tohle ocenění, že jsme
byli schopni se vůbec propasovat mezi těch dnešních 15
oceněných,” řekl Michal Veleba, ředitel, sociální zařízení
Šanov.
V éře super a hypermarketů,
otevřených denně od rána do večera a nabízejících obrovské
spektrum zboží, je například pro malé rodinné pekařství nebo
prodejnu zdravé výživy nesmírně těžké zůstat
konkurenceschopným. Kvalitní výrobky a tím i právě spokojený
zákazník je jednou z cest. A podobné ocenění je pak důkazem
její správnosti.
“Svým způsobem je to zadostiučinění
v tom smyslu, že si člověk uvědomí, že opravdu to není jen o
tom, že nás hodnotí zákazníci, ale že nějakým způsobem někdo
sleduje chod té firmy a dá najevo, když to děláme dobře. Nebudu
tajit, mám z toho radost,” uvedl Bohumil Filip, pekař, Ivančice.
“Samozřejmě, to ocenění je pro mě
oceněním těch stávajících zákazníků, že to pro mě smysl
má, všechno, co jsem do teď dělala a dělám a zároveň je to i
pro ty ostatní zákazníky potencionální důkaz toho, že má
smysl, se ke mně jít třeba jen podívat,” dodala Alena
Ellerová, zdravá výživa, Znojmo.
Za téměř dvacet let udělování
ocenění Spokojený zákazník si tento titul získal prestiž jak
mezi samotnými oceněnými, tak hlavně mezi zákazníky.
“Evidentně to funguje, samozřejmě
je několik nominantů, kteří již ocenění v minulosti obdrželi,
takže prestiž to v každém případě má,” doplnil Libor Dupal,
předseda správní rady, SČS.
Za nás zákazníky si můžeme jen přát, ať je podobných podnikatelů a firem většina, aby pak logicky byla i většina spokojených zákazníků.