BKOM jsou připraveny na zimní údržbu silnic
- 19. listopadu 2019,
- 15:06,
- Brno,
- Pavel Štěpánek
Půlka listopadu už je období, kdy silnice může kdykoliv pokrýt sníh nebo led. O zimní údržbu silnic v Brně a o to, aby kvůli rozmarům počasí doprava ve městě nezkolabovala, se stará společnost Brněnské komunikace. V halách společnosti je proto připraveno 21 sypačů s pluhy a ve skladovacích prostorách pak stovky tun soli a inertního materiálu.
Brněnské
komunikace se na nadcházející zimní sezónu připravovali
průběžně nákupem posypového materiálu, V současnosti je ve
skladech 9 a půl tisíce tun soli a dalšího zhruba 1000 tun
inertního materiálu.
“V
současné době už naši dispečeři nonstop nepřetržitou
pohotovost a je připraveno všech 21 posypových vozů s radlicemi,
v případě nějakého intenzivního spadu máme v záloze ještě
22 traktorů s radlicemi,” popsal Jan Klištinec, provozní
ředitel, BKOM.
Dispečeři
spolupracují s českým hydrometeorologickým ústavem a nepřetržitě
sledují meteorologické zpravodajství a vyhodnocují předpovědi.
“Samozřejmě
v okamžiku, kdy se blíží nějaký srážkový mrak, tak už velí
k přípravě vozů na výjezd,” dodal Jan Klištinec, provozní
ředitel, BKOM.
Laik
nejspíš nedokáže odhadnout, zda jsou zásoby posypu dostatečné
na celou sezónu. Vše samozřejmě ovlivní také samotná zima.
“Ovlivňuje
to samozřejmě také průběh zimy, jak intenzivní srážky a v
jakém množství budou. V případě, že by ta zima byla opravdu
vydatná, tak samozřejmě průběžně budeme i během zimní sezóny
dokupovat posypový materiál,” upřesnil Jan Klištinec, provozní
ředitel, BKOM.
Vozový
park pro město Brno je v současnosti dostatečný jak počtem, tak
i kvalitou. Trochu horší situace však je v personálním
zabezpečení - i tady schází řidiči.
“Jako
asi všichni zaměstnavatelé v současné době samozřejmě
bojujeme s nedostatkem pracovníků dělnických profesí a co se
týká zimní údržby, tak máme i my nedostatek řidičů skupiny
“C” a s profesním průkazem způsobilosti. Do plného stavu nám
chybí asi 10 řidičů. Řešíme to samozřejmě tím, že kolegové
z jiných provozů v rámci našeho podniku, kteří mají toto
řidičské oprávnění a mají zkušenosti s řízením nákladních
vozů, tak vykrývají směny, které mohou a tím bude výkon zimní
údržbové služby plně dodržen,” uvedl Jan Klištinec, provozní
ředitel, BKOM.
Provozní
ředitel Bkomu si vzhledem k tomu, že potřebují dodělat ještě
spoustu rozdělaných prací, představuje ideální zimu asi trochu
jinak, než běžný smrtelník.
“Samozřejmě
pro nás by byla ideální zima řekněme až tak od půlky prosince
dál, samozřejmě ideálně aby byly bílé vánoce a abychom zase
na jaře mohli se věnovat jarním činnostem,” dodal Jan
Klištinec, provozní ředitel, BKOM.
Ať už bude zima jakákoliv, doufejme, že silničáři svůj úkol zvládnou tak, abychom my řidiči mohli po brněnských silnicích jezdit bez větších problémů i v tomto ročním období.