Křižovatka Nádražní a Hybešova bude bez přechodu
- 12. prosince 2019,
- 15:52,
- Brno,
- Jana Holubová
Město na jaře příštího roku zruší přechod na křižovatce ulic Nádražní a Hybešova. Nesplňuje totiž nové normy, podle kterých by takto dlouhé přechody měly zahrnovat prostor pro zastavení. Kvůli tramvajím ale vybudování ostrůvku uprostřed přechodu není možné a chodci tak budou muset širokou silnici přejít jinde.
Dlouhý přechod přes kolejiště na křižovatce ulic Hybešova a Nádražní bude zrušen. Město k tomuto kroku musí přistoupit především proto, že je přechod nesplňuje požadované normy.
„Už v roce 2016 byl vyprojektován celý ten úsek a bohužel ty nové normy, které jsou v současné době v platnosti, tak nám neumožňují na takto širokých silnicích, respektive čtyřproudových silnicích, takto širokých komunikacích, vybudovat vlastně přechod, kde by nebylo uprostřed místo pro zastavení pro chodce.“ Petr Kratochvíl (ODS) radní, město Brno
Kvůli průjezdu tramvají však vybudování ostrůvku pro zastavení není možné. Město proto musí najít alternativní řešení, jak umožnit Brňanům silnici přejít.
„Tam vznikne taková ta klasická U křižovatka, bych to nazval, to znamená ti lidé to mohou samozřejmě obejít a dostat se na druhou stranu a ten důvod proč tomu tak není, proč byl zrušen tento přechod, bylo hlavně a jenom z důvodu bezpečnosti, protože při tom, ten úsek je tak strašně dlouhý, že samozřejmě tam vznikalo poměrně hodně nehod a ti lidé nebyli schopni v tom intervalu té zelené dojít na druhou stranu“ Petr Kratochvíl (ODS) radní, město Brno
Zeptali jsme občanů, zda považují v daném místě přechod za nezbytný a jak se na nutnost jeho odstranění nahlížejí.
ANKETA
Stále však hrozí riziko, že Ti, kteří budou potřebovat v daném místě rychle přejít na druhou stranu, budou místo využívat k přecházení i bez přechodu. Což bude samozřejmě mnohem nebezpečnější, než v době, kdy na místě přechod funguje. K samotnému zrušení přechodu by mělo dojít na jaře příštího roku. Od té doby budou muset lidé využívat přechody v okolí.
“Můžete to přejít vlastně na tu Kopečnou, Nádražní vlastně, potom přes ty tramvajové zastávky vlastně, takže je tam dostatečné množství, samozřejmě chápu, že lidé hledají tu nejkratší cestu, ale jak říkám, ten přechod je tak extrémně dlouhý, že tam vlastně nám to normově neumožňuje nechat to v tom stávajícím režimu.“ Petr Kratochvíl (ODS) radní, město Brno
Zajistit bezpečnost a zároveň i pohodlí chodcům i řidičům je náročné a ne vždy se podaří uspokojit všechny. Diskuse vyvolávalo v letošním roce například zrušení a následné obnovení přechodu přes Koliště nebo před pár lety zrušení přechodu na Údolní. Doufejme, že dodržování nových norem bude chodcům a jejich bezpečnosti spíše ku prospěchu a rušení dalších přechodů nebude nutné. Jana Holubová, televize Brno 1