Kraj se chce ukázat pod jiným úhlem pohledu

  • 23. ledna 2020,
  • 14:26,
  • Brno,
  • Pavel Štěpánek

Špičková gastronomie, moderní architektura ve vinařství nebo šifrovací hry. To je jen zlomek témat, které letos mají lákat turisty na jižní Moravu. Jedním z největších lákadel bude nejspíš také návrat Slovanské epopeje do Moravského Krumlova.

Reklama

Jižní Morava je regionem, který je dlouhodobě na špici v turistické návštěvnosti v rámci celé naší republiky. Přesto, nebo možná právě proto se představitelé Kraje snaží návštěvníkům i potencionálním turistům ukázat z poněkud jiného pohledu, než jako baštu vína, folklorních vystoupení či dobrého jídla.


“My, jako v loňském roce se chceme zaměřit na destinace pod jiným úhlem pohledu. To znamená, že chceme ukázat méně známá místa pro turisty. Například chceme více představovat Moravský Kras, respektive aktivitu single trailu, chceme ukázat Novomlýnské nádrže, že na nich lze provozovat vodní sporty, takhle budeme cílit. Nebudeme primárně cílit do exponovaných turistických oblastí.” Petr Hýbler náměstek hejtmana, JMK


Jihomoravský kraj vždy lákal jak specifickou gastronomií, tak řadou historických, uměleckých i architektonických památek. Pro letošek chce vedení Kraje vyzvednout několik témat.

“Rozhodně na prvním místě musím zmínit Slovanskou epopej, která se vrací po mnoha letech do zámku v Moravském Krumlově. Od léta 2020 bude přístupná veřejnosti. Dalším velkým tématem je moderní architektura ve vinařství. Na Znojemsku vzniká velká řada zajímavých architektonických konceptů, které jsou spjaty s nově vznikajícími vinařstvími. Dalším tématem jsou adrenalinové sporty, které můžete realizovat třeba na Novomlýnských nádržích nebo v Moravském Krasu single trailing.” Pavla Pelánová ředitelka, Centrála cestovního ruchu JM


Pro Jihomoravský Kraj je samozřejmě důležitá spolupráce s městem Brnem a ta se za poslední roky podle slov obou stran zlepšuje. O tom svědčí například i sdílení projektu Gourmet Brno.


“Je to samozřejmě vždy o managementu. Došlo k nějakým personálním změnám v minulosti. Dobrým příkladem je například Gourmet, kdy nám Brno umožnilo ten model převzít i pro potřeby Jižní Moravy.” Petr Hýbler náměstek hejtmana, JMK


K některým tradičním lákadlům přibývají nová.


“Novinkou je propojení Slováckých Mikulčic se Slovenskem lávkou Mikulčice - Kopčany, vzniká zde archeopark Mikulčice Kopčany, který snad brzy bude i na seznamu UNESCO.” Pavla Pelánová ředitelka, Centrála cestovního ruchu JM


Proč je Jižní Morava pro návštěvníky tak lákavá, v tom má ředitelka centrály naprosto jasno.


“Jižní Morava má unikátní atmosféru. Fantastické víno na každém rohu, fantastické jídlo. Příroda je tu unikátní, máme úžasné památky, hrady, zámky. A ta srdečnost lidí, která je všudypřítomná, ta je tou přidanou hodnotou.” Pavla Pelánová ředitelka, Centrála cestovního ruchu JM


Co dodat? Snad, ať se všem, kteří na tu naši Jižní Moravu letos přijedou, u nás líbí aby se k nám v budoucnu zase budou rádi vraceli. Pavel Štěpánek, TV Brno 1.




OPTIMIA facility s.r.o. - železniční stanice Brumovice
Brumovice
od 130 Kč/hod.

Detail

KTS EKOLOGIE s.r.o. - Šlapanice
Šlapanice
od 220 Kč/hod.

Detail

M Security and Cleaning s.r.o. - Modřice
Modřice
od 150 do 160 Kč/hod.

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu