Kraj se chce ukázat pod jiným úhlem pohledu
- 23. ledna 2020,
- 14:26,
- Brno,
- Pavel Štěpánek
Špičková gastronomie, moderní architektura ve vinařství nebo šifrovací hry. To je jen zlomek témat, které letos mají lákat turisty na jižní Moravu. Jedním z největších lákadel bude nejspíš také návrat Slovanské epopeje do Moravského Krumlova.
Jižní Morava je regionem, který je dlouhodobě na špici v turistické návštěvnosti v rámci celé naší republiky. Přesto, nebo možná právě proto se představitelé Kraje snaží návštěvníkům i potencionálním turistům ukázat z poněkud jiného pohledu, než jako baštu vína, folklorních vystoupení či dobrého jídla.
“My, jako v loňském roce se chceme
zaměřit na destinace pod jiným úhlem pohledu. To znamená, že
chceme ukázat méně známá místa pro turisty. Například chceme
více představovat Moravský Kras, respektive aktivitu single
trailu, chceme ukázat Novomlýnské nádrže, že na nich lze
provozovat vodní sporty, takhle budeme cílit. Nebudeme primárně
cílit do exponovaných turistických oblastí.” Petr Hýbler
náměstek hejtmana, JMK
Jihomoravský kraj vždy lákal jak
specifickou gastronomií, tak řadou historických, uměleckých i
architektonických památek. Pro letošek chce vedení Kraje
vyzvednout několik témat.
“Rozhodně na prvním místě musím zmínit Slovanskou epopej, která se vrací po mnoha letech do zámku v Moravském Krumlově. Od léta 2020 bude přístupná veřejnosti. Dalším velkým tématem je moderní architektura ve vinařství. Na Znojemsku vzniká velká řada zajímavých architektonických konceptů, které jsou spjaty s nově vznikajícími vinařstvími. Dalším tématem jsou adrenalinové sporty, které můžete realizovat třeba na Novomlýnských nádržích nebo v Moravském Krasu single trailing.” Pavla Pelánová ředitelka, Centrála cestovního ruchu JM
Pro Jihomoravský Kraj je samozřejmě
důležitá spolupráce s městem Brnem a ta se za poslední roky
podle slov obou stran zlepšuje. O tom svědčí například i
sdílení projektu Gourmet Brno.
“Je to samozřejmě vždy o
managementu. Došlo k nějakým personálním změnám v minulosti.
Dobrým příkladem je například Gourmet, kdy nám Brno umožnilo
ten model převzít i pro potřeby Jižní Moravy.” Petr Hýbler
náměstek hejtmana, JMK
K některým tradičním lákadlům
přibývají nová.
“Novinkou je propojení Slováckých
Mikulčic se Slovenskem lávkou Mikulčice - Kopčany, vzniká zde
archeopark Mikulčice Kopčany, který snad brzy bude i na seznamu
UNESCO.” Pavla Pelánová ředitelka, Centrála cestovního ruchu
JM
Proč je Jižní Morava pro návštěvníky
tak lákavá, v tom má ředitelka centrály naprosto jasno.
“Jižní Morava má unikátní
atmosféru. Fantastické víno na každém rohu, fantastické jídlo.
Příroda je tu unikátní, máme úžasné památky, hrady, zámky.
A ta srdečnost lidí, která je všudypřítomná, ta je tou
přidanou hodnotou.” Pavla Pelánová ředitelka, Centrála
cestovního ruchu JM
Co dodat? Snad, ať se všem, kteří
na tu naši Jižní Moravu letos přijedou, u nás líbí aby se k
nám v budoucnu zase budou rádi vraceli. Pavel Štěpánek, TV
Brno 1.