Nová hala pro tramvaje je před dokončením

  • 21. února 2020,
  • 20:04,
  • Brno,
  • Petr Hradský

Vrata nové haly na údržbu tramvají se už brzo otevřou vozům Dopravního podniku města Brna. Ten do této novostavby investoval více než 400 miliónů korun. Hotovo by mělo být ještě v první půlce letošního roku.

Reklama

Dopravní podnik začal se stavbou nové haly v roce 2019. Stávající hala kde každý večer zajíždějí tramvaje na pravidelnou údržbu a očistu už vzhledem k jejímu stáří nevyhovuje moderním požadavkům. S novou stavbou se tak podle slov provozního ředitele Dopravního podniku technologicky posune údržba vozového parku o několik desítek let dopředu.

“Určitě vydrží na mnoho let a je to to nejmodernější, co v současné doby bylo možno pro tramvaje vytvořit. Jednak to pomůže, že tady budou nové technologie, které umí detekovat některé technické parametry tramvají, údržba těch vozidel bude probíhat ve výrazně lepším prostředí pro samotné zaměstnance, pro ty mechaniky, kteří ty vozy přebírají.” Jan Seitl provozní ředitel, DPMB

“Novou technologií bude například měření kol, to je důležitý prvek pro bezpečnost ale i řekněme statistický prvek vůči vozidlu. Budeme vědět každý den aktuální šířku okolků, průměry kol, nápravové rozměry a další důležité parametry. Dále tady bude detektor pantografů, což je taky nová technologie. Opět budeme v rámci každého příjezdu do vozovny vědět základní parametry v rámci pantografů a jejich přítlaku vůči troleji.” Tomáš Kadlec vedoucí střediska dopravních prostředků ED

Prostorem projíždí tramvaje každý večer, když se vrátí ze svých pravidelných linek. Tam jsou následně očištěny a ošetřeny. Celý proces zabere pouze 6 minut.

“V první řadě probíhá tak zvaná denní očista, což je základní ošetření vozidla, úklid nečistot a ošetření vnitřních prostor a po dokončení tohoto procesu vůz přejíždí na další stanoviště, takzvané denní ošetření, kde probíhá základní kontrola technického stavu vozidla.” Tomáš Kadlec vedoucí střediska dopravních prostředků ED

Hala vyrostla v areálu Vozovny v podstatě na zelené louce vedle staré budovy na údržbu tramvají, ta rovněž zůstane stále v provozu a v současné chvíli prochází rekonstrukcí. Brněnský dopravní podnik do novostavby investoval přes 400 miliónů korun. V ceně jsou ale zahrnuty i další práce.

“Jedná se o úpravu kolejiště, zastřešení části toho stávajícího kolejiště, kdy tramvaje nebudou stát pod širým nebem. Tady obzvlášť v tom údolí kolem Pisárek jsou hodně náchylné na to vlhko a v zimním období na námrazy. Takže tohle všechno posouvá tramvajovou dopravu v Brně hodně dopředu.” Jan Seitl provozní ředitel, DPMB

Dopravní podnik města Brna provozuje přibližně 300 tramvají, 150 trojlebusů a 330 autobusů a o všechna svá vozidla se musí náležitě starat. Zprovoznění nové haly na očistu tramvají tak pro něj bude klíčové. Petr Hradský TV Brno 1.




Optimus Via s.r.o. - obec Vyškov
Vyškov
od 18 900 Kč/měsíc

Detail

Fotovia s.r.o. - Rosice
Rosice
od 20 000 do 40 000 Kč/měsíc

Detail

Kámen PLUS s.r.o. kamenolom
Luleč
od 25 000 do 35 000 Kč/měsíc

Detail

Dnešní premiéry

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu