Facebook podporuje malé a střední podnikání
- 25. září 2019,
- 17:31
Facebook už dávno není doménou úzké části mladé populace. Masivní popularitu sociálních sítí stále častěji využívají nejen začínající a nejen drobní a střední podnikatelé.
Společnost Facebook na podporu tohoto využití sítě uspořádala
workshop s příznačným názvem - Boost With Facebook.
“Minulý rok
jsme již tuto akci uspořádali v Praze, kde byl zájem o to
skutečně tak velký, že jsme se rozhodli dále jít do Brna a
Plzně, právě z toho důvodu, abychom vzdělávali malé a střední
podnikatele o tom, jak využívat naši platformu, Facebook, tak
instagram,” vysvětlil Josef Hlaváček, vedoucí obchodních týmů,
Facebook pro Střední a Východní Evropu.
V praxi se ukazuje
obrovský potenciál virtuálního prostoru. Dostupnost možnosti
podnikání díky Facebooku je nejspíš také důvodem zvyšujícího
se počtu žen mezi nově vznikajícími podnikatelskými subjekty.
“Dokonce
existují statistiky, že u nás začíná začíná podnikat strašně
moc žen, v Evropské Unii snad největší procento. A je to právě
díky tomu, že lze začít z domu, z počítače a při tom být
třeba na mateřské,” uvedla Monika Ptáčníková,
spoluzakladatelka organizace Czechitas.
Způsobů, jak se
Facebook snaží podporovat využívání své sítě mezi
podnikateli, je celá řada.
“Máme například
náš kurz blue print, což je knihovna videí, kterou může
kdokoliv využít a máme také naše help center, takže vlastně
informační nápovědu k tomu, jak naši platformu využívat,”
dodal Josef Hlaváček, vedoucí obchodních týmů, Facebook pro
Střední a Východní Evropu.
Akce, jako Boost
with Facebook podporuje i agentura Czech Invest.
“Czeh Invest
jakožto agentura pro podporu podnikání a investic je partnerem
akce Boost with Facebook. Navazujeme vlastně už na úspěch loňské
akce, která se odehrála v Praze. a jsme velmi rádi, že letos se
tento vzdělávací program přesunul do regionu,” popsala Hana
Šindelková ředitelka regionální kanceláře, Czech Invest.
Velikou výhodou
využití Facebooku a Instagramu při podnikání je možnost
oslovení obrovské skupiny lidí v krátkém časovém úseku za
nulových nebo velmi nízkých nákladů.
“Jediná
alternativa, pokud by se dalo mluvit, třeba o nějakých tištěných
reklamách, v rádiu, v televizi, tak samozřejmě, tam jsou vysoké
počáteční náklady,” uvedl Roman Blahynka zakladatel firmy,
Motylum.
Akce Boost with Facebook je skvělou možností k přímé komunikaci právě s těmi podnikateli, kteří sítě využívají nebo by využívat chtěli.
“My skutečně
nasloucháme tomu, co ti malí a střední podnikatelé chtějí,
bereme tu jejich zpětnou vazbu v potaz a snažíme se jí potom
implementovat do rozvoje našich nástrojů,” doplnil Josef
Hlaváček, vedoucí obchodních týmů, Facebook pro Střední a
Východní Evropu.
Vidět některé
firmy, které se díky Facebooku dostaly na světový trh přináší
týmu kolem Josefa Hlaváčka velkou radost.
“Například
Mixit, který vpodstatě z nějakého malého podniku, kdy si to
kluci dělali v garáži, vyrostl ve velice velkou a skoro globální
společnost, která působí v rámci Střední a Východní Evropy,”
dodal Josef Hlaváček, vedoucí obchodních týmů, Facebook pro
Střední a Východní Evropu.
Pokud vás možnost podobného využití Facebooku zaujala a workshop jste nestihli, navštivte přímo stránky www.facebook.com/boost.