Firmy mohou opět žádat o kreativní vouchery
- 17. září 2020,
- 15:58,
- Brno,
- Petr Hradský
Také v letošním roce mohli podnikatelé žádat o podporu v podobě kreativních voucherů. Jedná se o příspěvek na spolupráci firem a kreativních podnikatelů, který zaštiťuje Jihomoravské inovační centrum a město Brno.
Kreativní vouchery nabízí Jihomoravské inovační centrum už pátým rokem a v průměru se o ně hlásí kolem stovky firem. Do letošního ročníku se kreativci mohli registrovat od konce loňského roku a v současné chvíli všichni vybraní pracují na realizaci jednotlivých projektů.
„Příspěvek na voucher je až sto tisíc korun, je to maximálně 75% z ceny celé té zakázky, to znamená, že je tam i spoluúčast těch firem. Rozdáváme zhruba 45 až 47 voucherů, to znamená, že máme od města Brna 4,5 milionů korun na ten roční běh.“ říká Zdeňka Kujová – manažerka kreativního HUBu KUMST.
Momentálně probíhá také příprava nového ročníku. Do něj se pro kreativní profesionály otevře registrace v průběhu října, a firmy, které si zakázku objednají se budou moci registrovat v lednu.
„Máme tam i změny. Hlavní změna se týká toho, že se do voucherů budou moci přihlásit firmy, které nepochází jen z těch prioritních oborů, které jsme měli popsané v regionální inovační strategii. To znamená, že otvíráme ten pult pro ty firmy.“ doplnila Zdeňka Kujová – manažerka kreativního HUBu KUMST.
Zájem aplikovat model kreativních voucherů na celostátní úroveň a použít jej na restart a podporu české ekonomiky projevilo také Ministerstvo průmyslu a obchodu a Ministerstvo kultury. Možnost financování projektů pomocí kreativních voucherů si ale pochvalují i účastníci předešlých ročníků.
„Je to skvělá příležitost, jak umožnit menším firmám, v rámci toho lokálního trhu, se zviditelnit nebo nějakým způsobem propagovat ten svůj produkt“ tvrdí Michal Černý – kreativní ředitel, Motionhouse.
„My jsme díky toho získali zajímavé spolupráci s několika firmami. Za celou dobu to bylo už víc než dva, protože jsme ty kreativní vouchery zkoušeli žádat pár let dozadu. Takže to je určitě zajímavá příležitost zejména pro firmy, které by si jinak nemohli dovolit tak velkou investici do marketingu. Tenhle voucher jim to umožní, a díky toho mohou s námi udělat zajímavější výstup, než kdyby používali svůj vlastní interní rozpočet.“ Jiří Fabík – režisér a producent, studio Epicture.
„V čem vouchery hlavně firmám pomohly, bylo v oslovení nového segmentu trhu, oslovení nových zákazníků, vstup na nový trh ale také třeba v přijímání nových zaměstnanců. uzavírá Zdeňka Kujová – manažerka kreativního HUBu KUMST.
Jihomoravské inovační centrum bude podnikatele podporovat i nadále. V současné chvíli například připravuje ve spolupráci s VUT a Jihomoravským krajem zřízení kreativního HUBu. Ten nabídne prostory k pronájmu, které mohou firmy využít jako své zázemí ale i k prezentaci. Petr Hradský TV Brno 1.