V dílnách DPMB se vylíhnul už 13. Drak

  • 4. června 2021,
  • 17:33,
  • Brno,
  • Jana Holubová

Už třináctou tramvaj jménem Drak dokončili zaměstnanci Dopravního podniku města Brna. V ústředních dílnách se takových Draků už v loňském roce vylíhlo devět. Dalších devět by mělo do ulic Brna vyjet letos a do konce roku 2024 by mělo městem projíždět těchto tramvají 41.

Reklama

V dílnách Dopravního podniku města Brna vznikla už 13. šalina nesoucí název Drak. Další z řady plně klimatizovaných nízkopodlažních vozů, které v rámci projektu Tramvaj pro Brno staví sami zaměstnanci Dopravního podniku.

"Do letošního roku vyjelo 9 Draků, ten plán pro letošní rok je stejný, tedy přidáme dalších devět. A do roku 2024 by se v rámci tohoto projektu mělo z ústředních dílen vylíhnout až 41 Draků", vysvětlila Hana Tomaštíková, tisková mluvčí DPMB.

Do výroby vlastních tramvají se brněnský dopravní podnik pustil jako zatím jediný v České republice. Na montáži tramvají pracují desítky pracovníků s různým profesním zaměřením. Od elektrikářů, přes lakýrníky či stolaře až po soustružníky. Tato brněnská rarita přináší hned několik benefitů.

"Výhody jsou nejenom ekonomické, ale například i provozní, protože naši zaměstnanci tím, že tramvaje sami staví, tak potom při opravách přesně ví, kam sáhnout, protože ten vůz detailně znají," uvedla Hana Tomaštíková, tisková mluvčí DPMB.

První dva Draci vyjeli z vozovny v dubnu roku 2020 a měli výjimečný zevnějšek připomínající právě brněnského draka. Další vozy už byly tvořeny podle designu, který si na základě soutěže vybrala sama veřejnost - bíločervené "es".

"Design pěkný, ovšem pro výrobu dosti komplikovaný, takže jsme si museli vyrobit šablony a naučit se, jak toho Draka lakovat, aby vypadal co nejlépe," uvedl Michal Herš, vedoucí ústředních dílen, DPMB.

S touto komplikací se však zaměstnanci dopravního podniku bravurně vypořádali. Stejně tak od stavby prvního Draka nasbírali mnoho cenných zkušeností, díky kterým je práce na každém dalším voze rychlejší a efektivnější.

"Dřív neustále všichni museli studovat výkresy, zkoumat jak co udělat. Nyní už jedou po paměti, protože máme naštěstí stabilní tým pracovníků. Takže v podstatě 95% lidí, kteří začínali, tak jsou stále tady a dělají pořád do kolečka to stejné, takže už to umí," doplnil Michal Herš, vedoucí ústředních dílen, DPMB

"Celkový finanční objem je 1,4 miliardy korun, na jeden vůz padne 80 litrů barvy a pokud by někdo počítal s metrem, tak v něm najde 17 kilometrů kabelů," Michal Herš, vedoucí ústředních dílen, DPMB

Mezi další zajímavá čísla patří 49, což je počet míst k sezení, 122, to je počet míst k stání a 31. Tolik tun váží jeden Drak bez cestujících. A připomeňme na závěr číslo 13 - v pořadí nejnověji dostavená tramvaj.

"Tak my doufáme, že 13. Drak je přesně a úplně stejný jako všechny předchozí, že mu nic nechybí ani nic nepřebývá. Myslím, že jsou všechny tramvaje stejně povedené a kolegové budou vesele pokračovat dál" doplnila Hana Tomaštíková, tisková mluvčí DPMB.

S každou další tramvají, která do ulic města vyjede, poskytne Dopravní podnik cestujícím větší pohodlí. Ať už díky klimatizaci, USB nabíječkám či dalším vymoženostem, které zjednoduší a zpříjemní cestu Brnem.




JARA stavební společnost, s.r.o. Vyškov
Vyškov
od 30 000 Kč/měsíc

Detail

BONAGRO, a.s. - Jiříkovice
Jiříkovice
od 30 000 do 33 000 Kč/měsíc

Detail

MACH DRŮBEŽ a.s. - Moravany u Brna
Moravany
od 25 000 do 35 000 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu