Do Lesnické ulice se vrátily tramvaje
- 4. října 2021,
- 8:17,
- Brno,
- Jana Holubová
Tramvajová doprava v Lesnické ulici je po rekonstrukci opět v provozu. Automobilová doprava bude však zprovozněna až v listopadu. Cestující mohou využívat například dvě nově bezbariérové zastávky.
Tramvajová trať v Lesnické ulici je opět v provozu. Rekonstrukce, která na trati probíhala je již téměř u konce. Práce na kanalizaci a vodovodu jsou hotové, povrch vozovky a obnova chodníků skončí na konci listopadu a následně by v úseku měla být zprovozněna také automobilová doprava. Zeptali jsme ředitele dopravního podniku, co nového rekonstrukce přinesla.
“Především odhlučněnou tramvajovou trať v moderní konstrukci, tzn. DZP panel, antivibrační rohože, odhlučněné kolejnice pryžovými bokovnicemi...tzn. ten standard, který v současné době je v Brně využíván na všech ulicích počínaje třeba Miladou Horákovou,” uvedl Miloš Havránek, ředitel DPMB.
Kromě toho mohou cestující nyní využívat nově upravené zastávky Zemědělská a Tomanova. Jsou teď bezbariérové a vybavené elektronickými panely pro lepší informovanost cestujících o spojích a mimořádných událostech. Od ledna 2021, kdy rekonstrukce odstartovala, se podařilo ještě víc, než bylo v plánu.
“Zajímavá věc je, že nejen těch 600 metrů, ale přidali jsme vlastně ještě 250 metrů toho spodního úseku a stavaři to všechno zvládli a moc jim za to děkujem,” řekl Miloš Havránek, ředitel DPMB.
V návaznosti na rekonstrukci Lesnické ulice Dopravní podnik města Brna ještě letos provede i úpravy tramvajové smyčky Zemědělská, kde vymění koleje, dřevěné pražce a aplikuje protihlukové prvky.
"Říkali jsme si, že když už to území dostalo tak pěkný ráz, tak jsme k tomu dodatečně přidali ještě smyčku. Je to za 5 milionů a je to práce na dva víkendy. To znamená, že do konce stavby té Lesnické, jak jsem říkal začátek prosince, bude hotova i smyčka. A v téhlencté chvíli ta její rekonstrukce neovlivní provoz linky číslo 9, který je po čase, i s ohledem na Plotní, zase ve svém pravidelném jízdním řádu a trase,” doplnil Miloš Havránek, ředitel DPMB.
Celkové náklady na rekonstrukci činily 204 milionů korun. Do provozu se během září ovšem nevrátila pouze Lesnická. Skončila například výluka do Starého Lískovce a cestující mohou opět jezdit na linkách tramvají 6 a 8.