Preventivní akce upozorňuje chodce na nebezpečí

  • 11. září 2019,
  • 17:57,
  • Brno,
  • Pavel Štěpánek

Bez uší neslyšíš, bez očí nevidíš! Tak zní motto pokračování preventivní bezpečnostní akce, při které policisté působili na brněnských přechodech. Soustředili se především na chodce se sluchátky na uších.

Stáhnout video
Reklama

Na frekventovaném přechodu v ulicích Dornych a úzká přejde na každou zelenou několik desítek chodců v obou směrech. Sluchátka na uších nejsou u části z nich nic neobvyklého. Při preventivní policejní akci se policisté zaměřili právě na tyto chodce.

“Při přecházení přes silnici používají mobilní telefon, mají sluchátka v uších, kdy se snažíme je upozornit na to, že je to poměrně rizikové, vlastně nevidí, neslyší co se děje kolem. nevěnují dostatek pozornosti a může dojít k nějaké kolizi,” uvedla Zdeňka Procházková koordinátorka prevence, PČR Brno.

Nedávno byl zveřejněn případ, kdy mladík se sluchátky na uších vstoupil přímo pod jedoucí tramvaj. Podobné případy mohou použít policisté jako varování.

“Konkrétně tady tuhle nehodu nezmiňujeme, obecně říkáme, že může opravdu dojít k nějaké nehodě, která může skončit i tragicky a snažíme se je upozorňovat na to, aby si sami uvědomili to riziko, které jim hrozí, když používají mobilní telefony a sluchátka,” řekla Zdeňka Procházková koordinátorka prevence, PČR Brno.

Přímo u přechodu jsme se ptali chodců, zda oni sami sluchátka nebo telefon používají za chůze a jestli si nebezpečí uvědomují.

O regulaci telefonování či používání sluchátek u chodců v městském provozu se zatím neuvažuje. Vše je tedy na zodpovědnosti a používání zdravého rozumu u každého jednotlivce. Snad si alespoň někteří uvědomí rizika takového chování i díky podobným preventivním akcím.




SMS finance, a.s.-prac.AZ Tower
Brno
od 40 000 do 45 000 Kč/měsíc

Detail

Trans World Hotels & Enterainment, a.s.-
Chvalovice
od 20 000 do 23 000 Kč/měsíc

Detail

Bartoň a Partner s.r.o. - 20
Čebín
od 10 950 Kč/měsíc

Detail

Dnešní premiéry

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu