DPMB letos opraví koleje na několika místech
- 11. února 2020,
- 7:44,
- Brno,
- Jakub Sabol
Ulice Nové sady by se v budoucnu měla stát reprezentativní třídou v centru města. Spojnice hlavního nádraží s hokejovou DRFG arénou čeká v létě proměna povrchu. Dílčí úpravy už ale začaly nyní.
Zhruba 30 metrů dlouhý okrasný pás zdobí dlouhé roky koleje při křižovatce pod Katedrálou svatého Petra a Pavla. Na něj ještě v tomto roce naváže o poznání delší trávník. Ten by měl dopravní podnik vysázet po celé délce Nových sadů.
"Ta vizuální stránka je velmi příjemná a ulici to určitě zpestří a bude určitě zatraktivní. Ale je zde i funkční aspekt. Ten travnatý pás povede ke snížení hlučnosti. Tím, že budeme pás zavlažovat, tak to povede i ke zlepšení klimatu." Hana Tomaštíková mluvčí, DPMB
Necelý kilometr dlouhé spojení vlakového nádraží s řeko Svratkou ale nečeká pouze zasazení květin a trávníku. Zelený pás je součástí oprav kolejí právě v tomto úseku.
"Ta rekonstrukce je nutná především z důvodu špatného technického stavu, takže tam dojde k výměně kolejích, které budou opatřeny pryžovými bokovnicemi, což přispěje ke snížení hlučnosti z dopravy.
Mezi zastávkami Soukenická a Křídlovická už nyní operují pracovníci, kteří koleje zbavují keřů a jiných dřevin. Faktický začátek rekonstrukce to ovšem neznamená.
"Ta největší část prací, ty hlavní práce budou v červenci a v srpnu, ty zahajovací a dokončovací potom druhá polovina června a první polovina září." Hana Tomaštíková mluvčí, DPMB
Nové sady nejsou jedinou ulicí ve středu města, kde dojde k opravám kolejových svršků. V letošním roce by se mělo začít i na ulici Veveří. Opravy očekávají i na Brně-Severu na ulici Merhautova.
Rok 2020 by měl být ve znamení začátku budování bohunické odbočky k univerzitnímu kampusu. Letos naopak skončí několikaletá přeložka kolejí v ulici Plotní. Jakub Sabol Televize Brno 1