Pandemie změnila realitu na trhu kancelářských prostor

  • 22. října 2021,
  • 11:36,
  • Brno,
  • Dagmar Kopečková

Pandemie změnila realitu na brněnském trhu kancelářských prostor. Upozornili na to odborníci na nemovitosti v diskusi na prestižní realitní konferenci Real Estate Forum v Brně. Po lockdownech a přesunu zaměstnanců na home office teď firmy intenzivně řeší, jak nalákat lidi zpět do kanceláře a jak administrativní prostory co nejefektivněji využít a uspořádat.

Reklama

Před pandemií pracovaly z domova 4 % Čechů, loni na jaře tak fungovala třetina zaměstnanců.
Brněnský trh administrativních prostor je navíc v tomto směru specifický, zaměřuje se na centra sdílených služeb. To jsou firmy, které před pandemií žádaly velké kanceláře. Ty teď zčásti zejí prázdnotou a společnosti řeší, jak nalákat své zaměstnance z domovů zpět.

"Všichni chtějí zaměstnancům nabídnout hezčí kanceláře, hezčí pracovní prostředí, větší volnost a chtějí motivovat zaměstnance, aby se v co největším počtu vraceli do kanceláře. Ale je utopie, a ti zaměstnavatelé už to vědí, že to nebude pět dní v týdnu," řekl Lukáš Netolický, Head of Regional Cities CZ, Cushman & Wakefiled.

Firmy tak hledají odpověď na to, jak nejlépe zkombinovat práci z domova a z kanceláře. Některé uvažují o redukci počtu lidí přímo v kancelářích. To ale nemusí nutně znamenat zmenšení pronajímané plochy. Ve snaze vytvořit pro zaměstnance atraktivní prostředí totiž firmy mění kanceláře, aby byly pro lidi co nejkomfortnější.

"Pracuje se s interiérem, vytvářejí se různé neformální zóny, relaxační místa, pracuje se s balkóny a terasami, zelenými střechami, nejrůznějšími dalšími funkcemi. " uvedl Prokop Svoboda, Managing Partner, SVOBODA & WILLIAMS.

Trendem je přiblížit kanceláře co nejvíce i venkovnímu prostředí. Developeři, kteří chtějí na trhu uspět, tak musí na tento nový trend reagovat. Aby projekty odpovídaly nové realitě, nabízejí stále častěji také flexibilnější modely kanceláří.

"V rámci áčkových administrativních budov už vznikají zóny pro flexibilní kanceláře, coworking, sdílení a další funkce," sdělil Prokop Svoboda, Managing Partner, SVOBODA & WILLIAMS.

V takových kancelářích si může firma zaplatit vlastní prostor, pronajmout si třeba celá patra, nebo jen jediný stůl. K dispozici má přitom pro své lidi kompletní zázemí a služby, které mohou využít, jako třeba zasedací prostory, reprezentativní klientské zóny či zmíněné relaxační prostory. Řada firem tak může fungovat na prestižních adresách, které by si jinak nemohly dovolit.






M Security and Cleaning s.r.o. - Modřice
Modřice
od 150 do 160 Kč/hod.

Detail

Beskydské uzeniny, a.s. - 02
Újezd u Brna
od 22 000 do 26 000 Kč/měsíc

Detail

BRYVECASTA s.r.o. Dědice
Vyškov
od 14 200 do 18 900 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu