Stavba tramvajové trati z Kampusu byla zahájena

  • 15. října 2019,
  • 18:46,
  • Brno,
  • Pavel Štěpánek

V Brně začala slavnostním poklepem základního kamene největší stavba tramvajové trati za poslední čtvrtstoletí. Spojí Starý Lískovec a Bohunice s univerzitním kampusem a fakultní nemocnicí. Ulehčí tak přetíženým a často zpožděným trolejbusům a autobusům.

Stáhnout video
Reklama

Stavební firma zatím provádí sondy, aby zjistila skutečné vedení inženýrských sítí a mohla pracovat na jejich přeložkách. Stavba vlastní trati začne příští rok na jaře. První tramvaje by měly k nemocnici vyjet za tři roky. Náklady činí 1,4 miliardy korun, přičemž 85 procent nákladů se podaří uhradit z evropských dotací.

“Ta fáze, ve které jsme je docela úspěch, protože máme územní rozhodnutí a můžeme pokračovat dál. Znám ty letité debaty, kam ta tramvaj by měla dojet. Mluvilo se o osmičce o úvrati a tak dále. Je to výsledek kompromisu jednání a výsledek názorů řady institucí, městských částí a tak dále. Ta podoba, která je teď schválena územním rozhodnutím je právě ta, kterou budeme chtít postavit,” popsal Miloš Havránek, generální ředitel, DPMB.

Areál se začal rozvíjet zhruba před 15 lety. K fakultní nemocnici a ubytovně zdravotních sester přibyl kampus Masarykovy univerzity s několika fakultami, velké nákupní centrum, Moravský zemský archiv. Denně se do těchto míst přepravují desítky tisíc cestujících. Možnost rychlé dopravy samozřejmě uvítají také studenti i pracovníci univerzity.

“Pět tisíc studentů je tady na Kampusu, na fakultách a výzkumném ústavu Ceitec, takže je tady přes tisíc zaměstnanců, my máme velkou radost, že umožníme zaměstnancům využívat veřejnou dopravu a taky tím možná snížíme využívání automobilů,” vysvětlila Marta Valešová, kvestorka, Masarykova univerzita Brno.

Trať se odpojí od současné zhruba v místě dnešní zastávky Osová, která se přesune blíže k městu. Poté se zanoří do tunelu, který bude ústit u nemocnice. Konečná zastávka ponese jméno Nemocnice Bohunice. Právě do nemocnice se v současnosti hromadnou dopravou dostává dost složitě.

“Pacienti nebo i naši zaměstnanci, stejně tak studenti, kteří u nás prodělávají praktický výcvik, musí někdy komplikovaně přestupovat, 2x, 3x ve středu města a stejně tak pacienti, kteří mají omezenou pohyblivost, jsou handicapovaní tak pro ty ta doprava autobusy nebo trolejbusy není úplně ideální pro ně,” uvedl Roman Kraus, ředitel, FN Brno.

Pro vedení nemocnice, ale hlavně její pacienty i pracovníky, je tedy zprovoznění tramvajové tratě do Kampusu povzbudivou zprávou.

“Doufám, že se podstatně zkvalitní a zpohodlní doprava do naší nemocnice, ať už pro naše klienty, tedy pacienty, tak pro zaměstnance, protože ta tramvajová doprava opravdu je nejpohodlnější ze všech typů hromadné dopravy,” doplnil Roman Kraus, ředitel, FN Brno.

Cesta tramvají linkou 8 bude trvat od hlavního nádraží zhruba 15 minut a lidé nebudou trpět zpožděním, protože celou cestu jede tramvaj po samostatné kolejové trase. Při stavbě však budou muset Brňané strpět několikaměsíční výluku tramvají i krátkodobé výluky trolejbusů.

V budoucnu by měla cestování do kampusu ještě usnadnit lanovka od pisárecké vozovny, jejíž stavba se plynule připravuje.

Dobrá zpráva pro všechny, kdo využívají městskou hromadnou dopravu - do kampusu se bez přestupu dostaneme už v roce 2022.




V-TRADE, s.r.o. - Kyjov
Kyjov
od 125 Kč/hod.

Detail

Gabriela Braunerová 001
Bučovice
od 300 do 500 Kč/hod.

Detail

Agentura hospodaření s nemovitým majetkem - Provozní středisko 0624 Vyškov
Vyškov
od 25 000 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu