V Brně vzniknou nová vlaková nádraží
- 29. listopadu 2019,
- 16:29,
- Brno,
- Jana Holubová
V Brně se budou rekonstruovat některé nádražní budovy a společně s novými tratěmi vzniknou i další stanice. Na jednu z nich se mohou obyvatelé těšit v blízkosti letiště v Tuřanech nebo výhledově v Židenicích. Opravy se zase dočká nádraží v Králově Poli.
Kromě nové budovy Hlavního nádraží se mohou
v nejbližších letech těšit Brňané i na další rekonstruované
nádražní budovy. Je totiž v přípravě modernizace a úprava
hned několika tratí. Studii proveditelnosti už má například
modernizace trati Brno-Přerov, která zahrnuje opravy zastávky
Brno-Slatina. Vzniknou také nové zastávky, jedna z nich v
blízkosti letiště v Tuřanech.
"Plánovanou železniční zastávku v blízkosti brněnského letiště samozřejmě vítáme. Mohla by ještě více zkvalitnit dopravní napojení nejen pro cestující z Jihomoravského regionu, ale také ze vzdálenějších míst," vysvětlila Kateřina Pichalová, tisková mluvčí, Letiště Brno.
Případné přiblížení nové zastávky přímo k letišti by pomohlo cestujícím, kteří se na letiště přepravují.
"Pokud by železniční zastávka byla skutečně v blízkosti brněnského letiště, tak by to určitě pro ty lidi bylo dostupnější, než přijíždět autobusem městské hromadné dopravy až z centra Brna," doplnila Kateřina Pichalová, tisková mluvčí, Letiště Brno.
Dále na výše uvedené trase vzniknou zastávky Brno- Černovická terasa a Ponětovice. V následujících sedmi letech by se také měla nové stanice dočkat městská část Brno-Židenice. Dlouho čeká na opravy také nádraží v Králově poli.
„Dle mých informací je vydáno územní rozhodnutí a v současné době se čeká na nabytí právní moci. Mám informace, že výstavba královopolského nádraží se pozdrží a dle posledních informací by se mělo začít stavět koncem roku 2021,“ popsala Karin Karasová, starostka, Brno-Královo Pole.
Rekonstrukce královopolského nádraží by měla stát téměř dvě a půl miliardy korun. Už před devíti lety se plánovala obnova tohoto nádraží. Původně měla mít nová budova tvar vážky. Kvůli vysoké ceně tento návrh město nakonec zamítlo. Nádraží bude mít bezbariérový přístup na nástupiště a v jeho blízkosti vznikne parkovací dům o kapacitě 345 míst.
„Zatím to pro ně neznamená nic, akorát, že budou ještě muset používat stávající nádraží, které v horším technickém stavu. Pro městskou část to znamená zdržení i ve výstavbě plánovaného parkovacího domu a v podstatě my jsme chtěli vystavět na místě starého nádraží i Českou poštu a městskou policii a celá tato akce se nám vlastně pozdrží v návaznosti na výstavbu nového nádraží,“ dodala Karin Karasová, starostka, Brno-Královo Pole.
Tou největší a pro Brňany pravděpodobně nejvýraznější změnou v železniční dopravě bude návrat vlakových spojů na hlavní nádraží. Oprava budovy by měla být hotova podle plánu a 15. prosince by se měl do budovy Hlavního nádraží vrátit provoz, na který byli lidé zvyklí. Téměř po ročních opravách tak nádraží nabídne novou halu, první nástupiště s novým povrchem, natřené konstrukce a novou fasádu.