Diskusi s hejtmanem ovládlo téma dopravy

  • 31. ledna 2020,
  • 15:26,
  • Brno,
  • Marie Kadlecová

Jihomoravský hejtman Bohumil Šimek a další hosté se ve čtvrtek 30. ledna setkali na diskusi v prostředí brněnského Vida Centra. Hlavními tématy byla doprava a dvacetileté výročí Jihomoravského kraje.

Reklama

Jedno z témat pro diskusi s představiteli kraje se vlastně nabídlo samo. Na letošní rok totiž připadá dvacetileté výročí rozdělení krajů do současného uspořádání, a tedy i vznik Jihomoravského kraje. Druhým tématem, které ale ovládlo většinu diskuse, byla doprava. Kromě jiného také tarifní změny v integrovaném dopravním systému, které platí od prvního první.

„Na konci minulého roku a na začátku tohoto roku jsme hodně psali o tom jak to bude s organizací vlakové dopravy a hodně lidí tu věc nepochopilo a na hodně reakcí dokázal kraj docela bryskně zareagovat.“ Tomáš Herman, šéfredaktor Deníků na Jižní Moravě

Hlavní změna spočívá v tom, že cestující uvnitř Jihomoravského kraje cestují pouze na jízdní doklady IDS JMK. Tyto změny ale cestujícím nevadí tolik, jako některé úpravy jízdních řádů.

„Kdybych to měl po tom měsíci nějakým způsobem hodnotit, tak bych řekl, že na většinu nemáme nějaké výraznější připomínky od cestujících. Nejvíce připomínek dostáváme ke změnám dopravního řešení na trati 240, kde se v současné době jedná s krajem vysočina a ministerstvem dopravy o možnostech úprav jízdních řádů na této trati. V tomu druhému, k těm tarifním změnám tam bych řekl, že zaznamenáváme minimum připomínek od cestujících.“  Jiří Horský ředitel, KORDIS JMK 

 Integrovaný dopravní systém vévodil i druhé části programu. Vzpomínalo se totiž na jeho počátky. Systém začal vznikat již po rozdělení krajů v roce 2001. První etapa, která byla uvedena do provozu v roce 2004 zahrnovala 110 obcí. Od té doby už se integrovaný dopravní systém rozšířil nejen po celé jižní Moravě ale i za hranice kraje.

„Když jsme zaváděli IDS tak jsme si vytkli několik cílů. Ten první že ho neuděláme naráz protože o tom musíme vždycky lidi přesvědčit a ten druhý, který byl v zápětí na to, že nebudeme dodržovat hranice kraje ale že budeme hledat přirozená místa, do kterých bude naše doprava zajíždět. A výsledkem toho je, že skutečně zajíždíme jak do kraje Vysočina, tak do PCE kraje tak do Zlínského kraje, ale také jsme překročili hranice našeho státu.“ Stanislav Juránek poslanec, Parlament ČR

V každém systému je ale co vylepšovat a v letošním roce chystá KORDIS rozšíření možnosti plateb kartou v regionálních autobusech.

„Předpokládáme, že do září, pokud se podaří tak by většina autobusů byla vybavena novými odbavovacími zařízeními, čili by bylo možné platit kartou i v regionálních autobusech. Na druhou stranu ten systém už se postupně rozbíhá a už za prosinec v některých autobusech byly nasazeny nové pokladny a cestující tady mohli platit platebními kartami.“  Jiří Horský ředitel, KORDIS JMK 

 KORDIS také plánuje zavedení elektronického systému pro nákup předplatních jízdenek. Cestující by si pak například šalinkartu mohli koupit z pohodlí domova a nemuseli docházet na prodejní místa. Marie Kadlecová, TV Brno 1.




Město Šlapanice - 001
Šlapanice
od 23 390 do 34 370 Kč/měsíc

Detail

ČOS - Speciální servis s.r.o. - místo výkonu práce nádraží Skalice nad Svitavou
Skalice nad Svitavou
od 19 500 do 23 000 Kč/měsíc

Detail

Dnešní premiéry

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu